Вибори в США у 2024 році стали найдорожчими в історії з загальною сумою витрат у $15,9 мільярда.
Згідно з даними організації OpenSecrets, ці витрати значно перевищили попередній рекорд у $15,1 мільярда на виборах 2020 року і майже вдвічі перевищили вибори 2016 року, на які було витрачено $6,5 мільярда.
Особливо успішною у зборі коштів виявилася кандидатка від Демократичної партії Камала Гарріс, яка залучила $1 мільярд у вигляді прямих пожертвувань, з яких 40% становили невеликі донати від приватних осіб. Також групи лобістів виділили на її підтримку ще $586 мільйонів. Її суперник Дональд Трамп отримав $382 мільйона у вигляді пожертвувань, з яких 28% становили малі внески. Республіканські лобістські групи надали його кампанії $694 мільйона.
Поточні вибори також відзначилися рекордним рівнем зовнішнього фінансування, що надходить від "темних" груп і організацій, які не розкривають своїх донорів. Загальна сума таких анонімних внесків досягла 4,5 мільярда доларів, що значно перевищує показники попередніх років. Наприклад, у 2022 році ці кошти становили $617 мільйонів, а у 2016 році – всього $71,7 мільйона.
Багато коштів було інвестовано в передвиборну рекламу, особливо в "коливних" штатах, де змагання між кандидатами є найнапруженішим. Згідно з даними агентства AdImpact, на президентську рекламу в цілому було витрачено $10,5 мільярда. У штатах Пенсильванія, Мічиган і Джорджія витратили відповідно $264 мільйона, $151 мільйон і $137 мільйонів.
На цифрову рекламу партії витратили 419 мільйонів доларів. Кампанія Демократичної партії направила $132,4 мільйона на Facebook і Instagram, тоді як республіканці витратили на ці платформи $24,7 мільйона. На платформу X, власником якої є Ілон Маск, прихильник Трампа, Республіканська партія витратила $1,1 мільйона, а демократи — $150,000.
Джерело: opensecrets .