неділя02 лютого 2025
kriminal-tv.in.ua

«Темна історія» міських зупинок

Комунальне підприємство «Київпастранс» 29 січня оголошує тендер на значну суму – 20 мільйонів 143 тисячі 863 гривні.
«Темная история» с городскими остановками

Комунальне підприємство «Київпастранс» 29 січня оголосило тендер на значну суму – 20 мільйонів 143 тисячі 863 гривні

Ці кошти будуть витрачені на комплекс послуг для утримання павільйонів очікування, повідомляє «Прозорро»

Вочевидь, до цієї суми входять послуги з прибирання, фарбування, миття вітрин тощо. Звичайно, важливо підтримувати чистоту й порядок. Але тисячі зупинок у столиці перебувають у жахливому стані: лави незручні, старі, поламані… Виглядають вони неохайно, примітивно, ніби інфраструктурний розвиток обійшов їх стороною. На багатьох зупинках взагалі немає лав для сидіння або даху, щоб сховатися від дощу. Про інформаційні табло й мови не йдеться. Щоб розглянути час прибуття чи відбуття автобуса, потрібна лупа. Адже години й хвилини, зазначені на цих покажчиках, – як макові зернятка. Як же літні люди з поганим зором можуть зорієнтуватися в такому розкладі руху?!

А ось із міського бюджету витратять 20 мільйонів гривень на зупинки. Черговий раз. Адже подібні витрати відбуваються щороку.

Два роки тому «Київпастранс» провів аналогічний тендер на суму 12 мільйонів 537 тисяч гривень під назвою: «Комплекс послуг з утримання павільйонів очікування». Чому зупинки не покращилися за 12 мільйонів?

Сьогодні ця робота вже коштує понад 20 мільйонів гривень. Ви вважаєте, що щось суттєво зміниться для пасажирів після цього? Певно, що ні. Легко спрогнозувати, що через рік вартість подібного замовлення знову зросте на кілька мільйонів гривень.

Головне – освоїти бюджетні кошти

Але міські управлінці не переймаються цими питаннями, адже не користуються громадським транспортом. Вони часто здійснюють службові поїздки за кордон, де можуть побачити, в якому стані тамтешня транспортна та дорожня інфраструктура. Все дбайливо доглянуто і органічно інтегровано в міське середовище. Дизайн зупинок ідеально вписується в архітектуру історичних центрів європейських міст. Чому ж не чуємо пропозицій від начальника Департаменту транспортної інфраструктури Руслана Кандибора про те, як зробити Київ схожим на них? Чого чекають столичні чиновники, повільно оновлюючи зупинки? Спорудили лише кілька сучасних зупинок і на цьому зупинилися. Називають різні причини затримки, обіцяють гарні перспективи, але результату немає.

На екрані – суцільні нулі

Отже, Київ, з його майже 100-мільярдним річним бюджетом, досі не може обладнати сучасними інформаційними електронними табло зупинки громадського транспорту навіть на ключових магістралях, біля станцій метро. На деяких зупинках, правда, є такі табло, але це всього лише крапля в морі. А деякі електронні таблички взагалі не показують інформацію про прибуття чи відбуття автобусів, тролейбусів, трамваїв. Бо на екрані – суцільні нулі, як, наприклад, на бульварі Миколи Міхновського. Електронні табло на зупинках свідчать про байдужість чиновників. Люди обурюються, що на деяких зупинках час руху відображається неправильно. Про зручність пасажирів нехай думають… самі пасажири?

Таким чином, це проблема, яку не може вирішити міська влада на чолі з Кличком. До речі, багато років «Київпастранс» очолював протеже Віталія Кличка Дмитро Левченко.

Згадаємо, як Київський міський голова раніше хвалився:

«Використовуючи провідні сучасні технології, ми крок за кроком перетворюємо Київ на європейське, комфортне, безпечне та прогресивне місто».

Він та його підлеглі добре пропіарилися на будівництві 50 «автономних розумних модульних зупинок» та встановленні 19 павільйонів очікування сучасного європейського типу (і це на весь Київ).

Після того, як Кличко став мером, «Київпастранс» заявив:

«Протягом 2015 року було встановлено 50 електронних табло. На початку 2016 року вже встановлено 5, і надалі триває встановлення інформаційних табло».

Покажіть результати своєї діяльності, шановні! За цей час можна було обладнати сучасні зупинки з електронними табло на всіх ключових вулицях та площах? Але ж цього немає.

Спляче «таблоідне» господарство

Як повідомляли медіа, у 2021 році в «Київпастранс» заявили, що за рік планують встановити 1150 нових табло. Чи не вдалося?

У 2023 році в місті було 126 електронних табло, які обладнали 54 зупинки та 19 станцій швидкісного трамвая. Чотири з них не працювали через проблеми з електроживленням. Вісім табло не діяли, оскільки потребували модернізації. Ось і все «таблоідне» господарство для великої столиці.

Обіцянок з боку муніципалітету було багато.

Зокрема, у 2021 році Віталій Кличко під час презентації основних напрямків концепції транспортної та паркувальної політики міста заявляв, що

0

«комфортний громадський транспорт – це не лише швидкість пересування. Тому міська влада запроваджує нову якість пасажирських перевезень…».

Він також наголосив, що громадський транспорт має ходити точно за розкладом, із максимальною похибкою в дві хвилини.

«Щоб люди не мерзли на зупинках в його очікуванні, на кожній зупинці має бути похвилинний розклад руху транспорту. У друкованому вигляді та на електронних панелях. Як це реалізовано в Німеччині, Австрії та багатьох інших європейських країнах. Електронними табло ми вже обладнали 450 зупинок. І ще понад дві тисячі плануємо обладнати…», – ось такі плани були в керівника столиці.

Планували, щоб на зупинках були не лише електронні табло, але й інформація в роздрукованому вигляді. І чому цього немає? А ось 20 мільйонів гривень цьогоріч виділять з міського бюджету на догляд за зупинками. А за електронні табло нехай заплатять зі своїх кишень інвестори?

<