четвер21 листопада 2024
kriminal-tv.in.ua

Паркінг суперечок: КМДА планує забудову Пейзажної алеї, але Мінкульт виступає проти цього рішення.

Згідно з планами Кличка, на Старокиївській горі планується створення підземного паркінгу на 320 автомобілів.
Парковка конфликта: КМДА планирует застройку Пейзажной аллеи, но Минкульт выступает против.

За ініціативою Кличка на Старокиївській горі планується збудувати підземну автостоянку на 320 місць

Міська влада має намір реалізувати проект підземного паркінгу під Пейзажною алеєю: земельна комісія Київради затвердила відповідний детальний план території 13 листопада.

Ділянка, на якій, окрім паркінгу, також планується створення протирадіаційного укриття, знаходиться в межах кількох охоронних зон, включаючи Державний історико-культурний заповідник «Старий Київ». У КМДА стверджують, що закон не забороняє будівництво на цій території, але Міністерство культури та стратегічних комунікацій наполягає, що знищення археологічної пам’ятки заради паркінгу є неприйнятним.

Які аргументи представляють обидві сторони та що саме планують звести на заповідній Старокиївській горі – з’ясовував Каштан NEWS.

Що передбачає детальний план

Згідно з детальним планом території, опублікованим на сайті Київради, підземний паркінг буде розміщено за адресою Киянівський провулок, 13-21. Це ділянка площею 2,37 гектара, яка містить частини паркових зон на Пейзажній алеї та в урочищі Гончари-Кожум’яки. Споруда, яку планує збудувати міська влада, має слугувати паркінгом на 320 машиномісць, а також протирадіаційним укриттям на 1650 місць. Окрім того, поруч із паркінгом планується будівництво громадської (офісної) будівлі площею 2000 кв. м.

Як стверджують автори проекту, підземний паркінг під Пейзажною алеєю буде максимально інтегровано в існуючий рельєф, що «дозволить зберегти наявний масштаб забудови, не створюватиме додаткових архітектурних акцентів і домінант, які порушували б традиційний характер історичного середовища, і надасть можливість використати наземну частину ділянки поруч із парковою зоною для розміщення майданчиків для відпочинку та ігор дітей».

Крім того, столична адміністрація обіцяє провести комплексний благоустрій території – з озелененням, облаштуванням доріжок та проїздів, а також створенням безбар'єрного середовища.

Археологічні пам’ятки та «малоцінна забудова»

Проте, незважаючи на позитивні перспективи, описані авторами та КМДА, проект паркінгу в історичному центрі Києва викликав у громадськості, м’яко кажучи, неоднозначну реакцію. Основна проблема полягає в тому, що майбутня підземна споруда розташовуватиметься на території чотирьох археологічних об’єктів:

  • культурного шару «Місто Ярослава» (пам’ятка археології національного значення);
  • історичного ландшафту Київських гір і долини Дніпра (пам’ятка ландшафту та історії місцевого значення);
  • поселення та могильника V–ХІІІ століть та ІХ–ХІІІ століть (пам’ятка археології місцевого значення);
  • культурного шару «Копирів кінець» Х–ХІІІ століть (пам’ятка археології місцевого значення).

Отже, будь-яке заглиблення в ґрунт під час будівництва може призвести до втручання в археологічні шари, які мають значну культурну та історичну цінність. Однак столична влада акцентує увагу не на тому, що приховано в ґрунті, а на тому, що видно на поверхні.

А на поверхні цієї частини Киянівського провулку розташоване те, що автори проекту називають «малоцінною забудовою» – гаражі та одноповерхові господарські споруди. Як зазначають у КМДА, ці конструкції здебільшого були зведені самочинно ще за радянських часів і є «не лише порушенням нормативних вимог, а й загрозою для інженерних мереж і споруд, а також знеціненням історичного й містобудівного значення території».

На противагу цьому, запланований паркінг, за версією міської адміністрації, забезпечить мешканців та відвідувачів прилеглих районів машиномісцями та укриттям під час повітряних тривог. Щодо офісної будівлі, то її планують збудувати на місці нинішнього садибного житлового будинку, що, як стверджують автори проекту, не лише не порушуватиме затверджені пам’яткоохоронні норми, а, навпаки, сприятиме збереженню історичного середовища.

Кіт у мішку

Власне, саме згадувана офісна будівля, а точніше, її зведення, яке в проекті скромно названо «реконструкцією», викликає не менші побоювання, ніж потенційне руйнування археологічних пам’яток. Оскільки в мові київських забудовників слово «реконструкція» зазвичай означає повне знесення старої будівлі та побудову нової (як це сталося, зокрема, з відомим будинком Харічкова на Ярославській), існує ризик, що на місці невеличкої одноповерхової садиби біля Пейзажної алеї може з’явитися будь-яка нова споруда.

0

Підозри посилює той факт, що кількість поверхів майбутньої будівлі в детальному плані не вказується. Відомо лише, що площа цього «кота в мішку» становитиме 2000 квадратних метрів, що цілком достатньо для зведення, наприклад, чергової висотки. Обіцянки КМДА не порушувати «традиційний характер історичного середовища», як відомо, часто залишаються лише обіцянками, однак у випадку з Пейзажною алеєю небезпека полягає не лише в тому, що потенційна багатоповерхівка зіпсує красивий краєвид.

Як зазначив у коментарі Каштан NEWS відомий український геоморфолог Володимир Стецюк, зводити висотні будівлі на ділянках з таким рельєфом потрібно з великою обережністю.

«Інтенсивне втручання в пластику рельєфу може викликати екзогенні геологічні процеси, які спотворюватимуть те місце, де це будується», – сказав він.

На думку науковця, для точного визначення, що станеться з рельєфом Киянівського провулку внаслідок забудови, потрібно детально вивчити проект. Проте в самій ідеї підземного паркінгу Володимир Стецюк не бачить нічого поганого. На його думку, такі споруди є непоганим рішенням для Києва, і прикладом цього є аналогічні паркінги