неділя22 грудня 2024
kriminal-tv.in.ua

«Медичні мультфільми» зібрали понад 600 тисяч переглядів.

Давайте переглянемо фільми, а саме анімаційні відеоролики, створені за замовленням Департаменту охорони здоров’я КМДА.
«Мультфильмы» на медицинскую тему за более чем 600 тысяч

Давайте розглянемо анімаційні відеоролики, створені на замовлення Департаменту охорони здоров’я КМДА

Тематика є серйозною – медичною. Вона стосується важливості профілактики різних небезпечних хвороб і того, на що повинні звернути увагу батьки, які виховують дітей.

Ми пишемо про це, оскільки за інформаційно-просвітницькі відеоролики було витрачено бюджетні кошти з київської скарбниці. Ця робота виконана в рамках міської цільової програми «Громадське здоров’я» (2022-2025 роки).

Ще в 2021 році Київський міський голова Віталій Кличко підписав розпорядження про затвердження цієї програми з загальним обсягом фінансування 834 мільйони 13 тисяч гривень. Було передбачено, що в 2024 році на цю справу виділять 214 мільйонів 606 тисяч 800 гривень, а в 2025 році – 231 мільйон 366 тисяч 800 гривень.

Що зазначено в паспорті Програми? Мета полягає в «участі в реалізації державної політики розвитку системи громадського здоров’я у Києві для збереження та зміцнення здоров’я мешканців, підвищення тривалості та якості життя чоловіків і жінок, а також їх вікових і соціальних груп; профілактики та попередження захворювань, заохочення до здорового способу життя».

Серед оперативних цілей Програми – «забезпечення якісної та доступної медицини у Києві, популяризація здорового способу життя».

Витратні столичні програми

Як видно, столична влада не шкодує великих бюджетних коштів на цю справу. Практично мільярд гривень буде витрачено! Хотілося б знати, чи було проведено широке обговорення серед киян Програми за участю Органів самоорганізації населення та громадських організацій? Якщо так, то чи були враховані слушні пропозиції киян? Програму прийняли на сесії Київради більшістю голосів, що означає підтримку провладних депутатів, основою яких є фракція політичної партії «УДАР» міського голови Віталія Кличка. На жаль, це є типовою ситуацією.

А тепер згадаємо, що обіцяв Кличко територіальній громаді: «Ефективне виконання бюджетних програм неможливе без аналізу їхньої доцільності та відповідності інтересам громади, а також без встановлення персональної відповідальності за використання коштів. Бюджет – це гроші киян. Саме кияни впливатимуть на визначення бюджетних пріоритетів міста».

Це гарні слова. Але чи аналізує (об’єктивно, принципово) міська влада «доцільність та відповідність інтересам громади» цільових програм?

Як зазначають на сайті Департаменту, до участі в публічному обговоренні запрошувалися представники громадськості, ЗМІ, депутати Київської міської ради та уповноважені представники замовника (відповідального виконавця). Є звіти, в яких усе виглядає гладко, з коректними цифрами. Однак хотілося б почути, чи справді важливі для містян просвітницькі відеоролики, які, до речі, мають відносно невелику кількість переглядів.

Нагадаємо, що в столиці певні аналітичні дані також готує Комунальна науково-дослідна установа «Науково-дослідний інститут соціально-економічного розвитку міста», яку очолює Сергій Павловський.

Зверніть увагу на опитування щодо участі киян в ініціативі «Громадський бюджет». На запитання: «Чи брали ви особисто протягом двох років участь у «Громадському бюджеті» у будь-якій якості…» 87,7 відсотка опитаних відповіли негативно.

А ось дані про обізнаність киян щодо «Громадського бюджету»: 65 відсотків опитаних нічого про це не чули.

0

Сподіваємося, що Інститут рано чи пізно оприлюднить соціологічні дані про ефективність міської цільової програми «Громадське здоров’я», особливо про те, скільки киян переглянули інформаційно-просвітницькі відеоролики на медичні теми.

На інформаційний запит редакції директорка Департаменту охорони здоров’я КМДА Валентина Гінзбург надала відповідь, що з 2022 року було виготовлено 22 анімаційних відеоролики на загальну суму 615 тисяч 968 гривень. Виконавцем інформаційних кампаній Програми є Комунальне некомерційне підприємство «Київський міський інформаційно-аналітичний центр медичної статистики» КМДА.

Хто отримує кошти за просвітницьку діяльність?

Були проведені тендери, за результатами яких переможцями стали ФОП Вікторія Сікорська та ТОВ «ТВ Креатив».

ФОП Вікторія Сікорська за цей період виготовила 11 відеороликів на загальну суму 313 200 гривень. ТОВ «ТВ Креатив» також створило 11 відеороликів, загальна вартість яких склала 269 367 гривень.

1 2 3

Наприклад, у 2022 році за три відеоролики («Профілактика цукрового діабету», «Профілактика вірусних гепатитів», «Профілактика повітряно-крапельних інфекцій») з бюджету Сікорській було сплачено 99 тисяч 200 гривень. А за ролик «Профілактика туберкульозу» цьогоріч було заплачено 27 тисяч 200 гривень.

Ролики мають бути адаптовані до форматів таких соціальних мереж, як Інстаграм, Фейсбук, Ютюб, а також для показу на місцевому телебаченні, платформах комунальних закладів охорони здоров’я, в метрополітені та іншому громадському транспорті.

У 2024 році за виготовлення шести роликів фірма «ТВ Креатив», бенефіціаром якої, за даними Youcontrol, є М’яновський Богдан Станіславович, отримала з бюджету 139 тисяч 568 гривень. У технічних вимогах до закупівлі зазначається, що тривалість кожного відеоролика має бути не більше 60 секунд, якість відео – 4K, голосовий супровід. У кожному ролику має бути не більше п’яти персонажів.

Яка реакція киян?

На Ютюб-каналі сайту міської влади «Вечірній Київ» ролик про цукровий діабет рік тому мав 36 переглядів.

Ролик «Як захистити себе від вірусних гепатитів», на Ютуб-каналі цього ж сайту, створений у січні 2023 року,